lördag 23 oktober 2010

Kylan har kommit...

Efter att första snön har gjort entré (även om det bara var för en dag) så märks det att folk har blivit tvungna att inventera beståndet hemma av vantar, mössor, fuskpolos mm. (Så även jag själv. Det blev en snabb vända ner i källeren igår morse för att rota fram det som fanns undanstoppat sen förra året...) Minsta dottern var överlycklig över den lilla blötsnö som kommit. "Mamma idag tar jag skidorna till mormor!" Själv är man kanske inte lika entusiastisk över snö redan...

Men har man några luckor i sitt sortiment där hemma så går det alltid att komplettera hos oss på Krusbär! Idag har det varit många här och just laddat för kommande kalla dagar. Det har inhandlats overaller, vinterjackor, vantar, fleccar mm. Här nedan på bild är varma mössor och vantar för de små!
Nu ska jag ge mig hemåt i ett kallt duggregn. Då är det faktiskt bättre med snö - det tycker tom jag. Jag ska förresten hem och klämma upp de där härliga kakeldekorerna som min kollega skrev om häromdagen. Det kommer att bli super i mitt kök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar