torsdag 12 november 2009

Goda Grannar


Ni känner väl till den trevliga ost- och delikatessbutiken som ligger granne med Krusbär. Där kan man spendera mycket tid genom att botanisera bland goda ostar, kanprigt knäckebröd, möra shortbread, marmelad o jordgubbar - för att inte tala om chokladpralinerna... Varje torsdag släntrar jag över för att få ta del av deras goda kaffe och till eftermiddagskaffet bara måste man ju ha en god pralin. Ibland har jag självinsikt och köper två på en gång. Ibland tror jag att det ska räcka med en -men det gör det ju inte till en hel mugg kaffe- och så får jag släntra över efter en till. Det händer att jag blir kvar en stund i ostbutiken för att prata med trevliga Pia som jobbar där. Ibland så länge så jag nästan glömmer bort att jag har en egen butik att sköta. När jag  kommer tillbaka till det trevliga Krusbäret kan det finnas någon förvirrad kund här som undrar var expediten är...Vadstena känns så tryggt att man lätt glömmer bort att man lämnar en hel butik obevakad (hoppas nu bara att inga tjuvar läser detta)...

Så dagens tips - besök vår granne, Stig in 206!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar