onsdag 18 november 2009

Hjälp i köket...

Häromdagen hade jag tre barn i köket som bakade chokladbollar. De gjorde varsin omgång. Man förstår verkligen att de älskar att gegga ihop alla ingredienser med sina bara händer....om inte annat så ser man det på ansiktsuttrycket. Jag tycker också det är jättehärligt när de är med i köket - men ibland får jag bita mig i tungan för att låta dem fortsätta gegga när jag ser att havregrynen ryker och kakaon lägger sig som ett brunt täcke på golvet och att de smöriga händerna är på ställen man inte vill ha dem. Jag jobbar på att bli lite mer avslappnad när barnen är med i köket, det måste få bli lite rörigt och det måste få kladdas lite, man får helt enkelt bita ihop. Det går bättre och bättre. För visst tycker de flesta barn om att få hjälpa till med bakning och matlagning? På Krusbär finns den perfekta julklappen för de små kockarna och bagarna. "Lätt som en plätt" och "Bakglädje" är två mycket pedagogiska kokböcker för barn. Jag glömde kameran idag men lägger upp bilder på dem så fort jag får möjlighet. Priset ligger på 169 resp 129 kr. Funkar även bra som inflyttningspresent/julklapp till nyss utflugen, icke matlagningskunnig ungdom... Ha en bra kväll, själv tänkte jag åka till grannstaden på lite tjejmiddag. Mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar